Fundacja "ZDROWIE I ŻYCIE" z siedzibą w Bydgoszczy
Strona Główna - Artykuły - Download - Forum - Linki - Kategorie Newsów
Search   
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 910
Najnowszy Użytkownik: johny121
I ZASADA ZDROWIA
I ZASADA ZDROWIA - ZDROWY KRĘGOSŁUP



Kręgosłup jest podstawą, na której utrzymuje się wszystko z czego składa się ciało człowieka. Bardzo często w czasie gwałtownych ruchów występują minimalne zwichnięcia kręgów. Mięśnie wokół zwichniętego kręgu stają się sztywne, a to przeszkadza kręgowi wrócić na swoje prawidłowe miejsce.
Czasami najlepsze badania nie są w stanie wykryć minimalnych zwichnięć, które powodują powstawanie pozornie nie związanych z kręgosłupem dolegliwości - tak jest w przypadku zdjęć rentgenowskich, na których nie będą widoczne żadne zmiany w kręgosłupie.

Spróbujmy popatrzeć na siebie uważnie stojąc przed lustrem. Jak wygląda nasz kręgosłup? Czy nie pojawia się u nas garb? Czy brzuch nie jest wypięty do przodu? Czy nie męczą nas bóle w plecach?
Niestety, u większości osób występują te wszystkie objawy. Ból w plecach i wypięty brzuch, to konsekwencja słabych mięśni pleców. Z wiekiem mięśnie osłabły, głównie z powodu spania na miękkim materacu, braku ruchu, nieprawidłowego odżywiania się i w konsekwencji nadwagi.
Większość ludzi ma już tak duże zwyrodnienia kręgosłupa, że na ich zlikwidowanie potrzebna jest cierpliwość i czas. Bóle nie ustępują, jak byśmy tego chcieli.

Muszę Państwa pocieszyć, że to wszystko można naprawić,. Przede wszystkim należy wypracować w sobie przyzwyczajenie bycia zdrowym, zrozumieć, że jest się gospodarzem swojego ciała.
Aby kręgosłup był zdrowy powinniśmy spać na twardym materacu, twardej poduszce i wykonywać odpowiednie ćwiczenia.

Dlaczego korzystne dla zdrowia jest spanie na twardym materacu?

Jedną trzecią swojego życia człowiek śpi. W czasie snu jego mięśnie rozluźniają się, napinając ciało nieświadomie. Ruchy te różnią się od wykonywanych w ciągu dnia. Potrzebują minimalnej ilości energii i dlatego sen jest najlepszym czasem na rehabilitację kręgosłupa.
Materac, na którym śpimy powinien być na tyle twardy na ile można to wytrzymać bez ryzyka zaburzenia snu. Spać powinno się równo, na plecach, ręce powinny być ułożone wzdłuż ciała, a nogi rozluźnione. Kiedy ciało znajduje się w takiej pozycji, jego waga rozkłada się równomiernie na powierzchni łóżka, mięśnie są maksymalnie rozluźnione i wszystkie zwichnięcia kręgów, które mogły wystąpić w ciągu dnia lekko się prostują.

Serce ma w tym momencie minimalne krążenie, lekko pompuje krew, co powoduje lepsze krążenie. Z kolei lepsze krążenie krwi ułatwia pracę wątrobie, która łatwo wtedy wyrzuca z organizmu szkodliwe toksyny. Dobra praca wątroby powoduje lepszą przemianę materii i dlatego bez żadnej diety, po dwu miesiącach spania na twardym materacu, nasza waga spadnie od 3 do 5 kg, a różne dolegliwości związane ze zdrowiem znikną.
Do tego należy dodać, iż śpiąc przez pierwsze dni na twardym materacu, będziemy odczuwać bóle mięsni i kręgosłupa. Natomiast od chwili kiedy znikną zwichnięcia kręgów, bóle ustąpią po 10 - 14 dniach.

Powiecie Państwo, kto tak śpi? Jest to przecież mordęga dla organizmu. Jesteśmy przecież przyzwyczajeni do wygód. Śpimy w puchach. Ale mimo to warto spróbować. Namawiam Państwa do tego. To działa. Będzie to odpowiednia rekompensata za dolegliwości kręgosłupa. Są to tylko dwa miesiące, na próbę.
Chcąc być jednak zdrowym, powinniśmy ten sposób spania potraktować jako nasze przyzwyczajenie i spać na twardym materacu przez całe swoje życie.

Dlaczego szkodliwe jest spanie na miękkim materacu?

Śpiąc na miękkim materacu, kręgosłup nie jest w stanie rozluźnić się całkowicie, co powoduje większe zwichnięcia kręgów.
Udowodniono naukowo, że jeśli kręgi piersiowe rozkładają się równomiernie w poziomie, wątroba pracuje efektywnie. Natomiast spanie na miękkim materacu powoduje, że kręgi zawsze obrazują wygięcie, co mocno pogarsza pracę wątroby.
Wątroba to chemiczne laboratorium naszego organizmu, od pracy której zależy jakość naszej krwi, a dobra jakość krwi – to zdrowe zęby, włosy, paznokcie, skóra.

Dlaczego korzystne jest spanie na twardej poduszce?

Poduszka, na której śpimy powinna być twarda, niska i mała. Osoby, które przyzwyczajane są spać bez poduszki, powinny podkładać pod kark wałek skręcony z ręcznika lub twardy jasiek. Twarda poduszka podtrzymuje normalny stan przegrody nosowej. Każdy wie, że przy zemdleniach, utracie świadomości, alkoholowym zatruciu zaleca się powąchać watę zmoczoną w amoniaku. Skutek jest natychmiastowy. Przegroda nosowa jest odpowiedzialna za fizjologiczną równowagę wszystkich organów naszego ciała. Dlatego łatwe oddychanie prze oba nozdrza jest bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Natomiast, gdy śpimy na miękkich, dużych i wysokich poduszkach kręgosłup jest skrzywiony na tyle, że trudno oddychać przez nos i dlatego zaczynamy oddychać przez usta.
Przyzwyczajanie oddychania przez usta jest niebezpieczne dla zdrowia, ponieważ przez jamę ustną łatwo dostają się zarazki do dróg oddechowych.
Następstwem spania na miękkich i wysokich poduszkach są częste katary, choroby gardła, oskrzeli i płuc.

Ludzie chorzy często liczą na operację, jako na panaceum na wszystkie dolegliwości.
W USA wykonuje się około 200 tys. różnych operacji u chorych z zespołem bólowym krzyża.
Polowa z nich nie przynosi poprawy, czyli jest niepotrzebna.
Operacja polega na usunięciu zniszczonego dysku. Ale usunięcie jednego może powodować konieczność ponownej operacji usunięcia następnego, z odcinkowym usztywnieniem kręgosłupa. Należy pamiętać że operacja usuwa przyczynę ucisku na struktury nerwowe, ale nie usuwa przyczyny zniszczonego samego dysku.
Operacja to ostateczność, kiedy zawiodą wszystkie metody zachowawcze.
Jeśli zaniedbujemy kręgosłup na co dzień, musimy liczyć się z faktem, iż raczej prędzej niż później ból przekroczy granicę naszej wytrzymałości. Dopiero wtedy znajdziemy czas – nawet mnóstwo czasu – na leczenie.
Czy nie lepiej poświęcić odrobinę czasu na profilaktykę?




Profilaktyka jest najlepszym sposobem na uniknięcie kłopotów z kręgosłupem

Oto kilka przykazań dotyczących kręgosłupa:

1. Należy cały czas obserwować siebie, chodzić prosto, stać prosto, siedzieć prosto, brzuch
powinien być wciągnięty, plecy wyprostowane, głowa uniesiona lekko w górę.

2. Siedząc nie należy nigdy zakładać nogi na nogę, ponieważ pod kolanami znajdują się dwie
arterie / tętnice /, ucisk których powoduje naruszenie ogólnego krążenia krwi.

3. Przyzwyczajenie siadania z nogą założoną na nogę, z wiekiem powoduje bóle
w kręgosłupie i mięśniach nóg, żylaki, choroby naczyń krwionośnych kończyn dolnych.

4. Nie podnoś ciężarów z pozycji stojącej; mniej obciążysz kręgosłup, jeśli uginasz kolana.

5. Wzmacniaj mięśnie brzucha – odciążają one kręgosłup o 20%.

6. Ciężar rozkładaj na oba ramiona.

Do zestawów ćwiczeń, których wykonywanie pozwoli na utrzymanie dobrej sylwetki i likwidację bólów w kręgosłupie, wrócimy po rozpoczęciu działalności Fundacji, a myślę, że nastąpi to w miesiącu wrześniu br.

Życie - to ruch

Fizyczne obciążenia są niezbędne dla naszego organizmu do prawidłowego funkcjonowania serca, mięśni, układu krwionośnego, do wydalania odchodów i toksyn – jednym słowem do zwiększenia możliwości rezerwowych całego organizmu.
Musimy pamiętać o tym, że wzdłuż naszego kręgosłupa przebiega główna arteria energetyczna, po której energia pobierana ze środowiska naturalnego, rozchodzi się po całym ciele. Aby organizm dobrze przyswoił tę energię, trzeba się dużo ruszać.
Ruch jest pożyteczny dla wszystkich – młodych i starych. Szczególnie chory organizm potrzebuje dużo ruchu. Chory organizm wymaga obciążenie kilkadziesiąt razy większego, niż organizm zdrowy.
Ci, którzy cierpią na schorzenia serca, układu krwionośnego, źle znoszą zmiany ciśnienia atmosferycznego, mogą przy pomocy regularnych ćwiczeń tak wytrenować organizm, że nie będzie on źle reagował na burze magnetyczne, zmiany ciśnienia atmosferycznego, promieniowanie słoneczne itp.

Człowiek powinien zrozumieć jedną prostą zasadę, iż prowadząc aktywny tryb życia, nie tylko chroni swoje zdrowie, ale również może pozbyć się wielu chorób.
Co zazwyczaj przeszkadza nam zażywać dużo ruchu? Sądzę, że nasze zwykłe lenistwo.

Spróbujcie Państwo zmienić Wasz dotychczasowy sposób myślenia. Stereotypowe powiedzenie: „ z niczym nie mogę zdążyć, brakuje mi czasu”. Przekonajcie siebie samych, że ruch - to pożywienie dla Waszych mięśni, organów wewnętrznych, mózgu, pożywienie, bez którego Wasz organizm słabnie, choruje, starzeje się.



Uzdrawiający chód

Chód bardzo słusznie nazywa się królową ćwiczeń fizycznych. W żadnych innych ćwiczeniach nie osiąga się takiej harmonii w pracy mięśni i krwi. Chód wcale nie wymaga specjalnego ubioru, sprzętu, można go uprawiać w dowolnym czasie, w każdą pogodę.
Codziennie spacer, chociaż 1 – 3 kilometry, to wspaniały stymulator mięśnia sercowego i układu krwionośnego. Najlepiej uprawiać spacery po lesie lub parku.
Podczas zajęć uzdrawiającego chodzenia jest ważne, aby obciążenie nie spowodowało zmęczenia. Po takim chodzeniu powinniście Państwo odczuwać lekkość i rześkość.
Obciążenie w czasie zajęć z uzdrawiającego chodzenia zwiększajcie stopniowo.

Obciążenia przy uzdrawiającym chodzeniu dla osób ze znacznymi zaburzeniami w stanie zdrowia:
Przez 1 – 3 miesiące odbywać spacery wolnym krokiem po 20 - 30 minut, 2 razy dziennie.
Od 3 – 6 miesięcy od 1 – 3 kilometrów szybkim krokiem, od 6 – 12 miesięcy od 4 – 10 km codziennie.

Uzdrawiający bieg

Uzdrawiający bieg wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych, obniża cholesterol, normalizuje przemianę materii, reguluje ciśnienie, poprawia pracę układu żołądkowo – jelitowego wzmacnia kręgosłup, mięśnie, stawy.
Bieg – to jeden z najlepszych środków podwyższenia odporności organizmu na różne infekcje, wspaniały czynnik pozwalający osiągnąć młodość i zdrowie.
Warunek jest jeden – przy uprawianiu biegu należy uwzględnić możliwości i specyfikę swojego organizmu czyli należy stosować główną jego zasadę, a mianowicie zasadę stopniowego zwiększania obciążenia.
Wiele osób zaczęło biegać nie po to, by uzyskać zdrowie, ale po to, by szybko zrzucić zbędne kilogramy. Niewytrenowany, zanieczyszczony organizm może otrzymać zbyt dużą dawkę obciążenia i nie wytrzymać.

Człowiek powinien starać się wyrobić nawyk umiarkowania, to znaczy, że powinien przestrzegać umiarkowania we wszystkim, jedzeniu, piciu, wysiłku fizycznym itd.

Uprawiając bieg, należy przestrzegać pewnych zasad, żeby zyskać rześkość, młodość i zdrowie. Oto one:
1. Dopasujcie odpowiednie obuwie - nie może być za ciasne, ani też za luźne.
2. Lepiej jest biegać po ziemi lub trawie – amortyzują bodźce. To wzmacnia mięśnie i stawy.
3. Biegając po asfalcie uszkadzacie sobie Państwo stawy, co z czasem może doprowadzić do
zapalenia stawów.
4. Jeśli wcześniej nie trenowaliście, przebiegnijcie najpierw 30 – 60 metrów, łączcie bieg
z chodem.
5. Biegnijcie lekko, swobodnie, maksymalnie rozluźniając mięśnie i maksymalnie skracając
krok.
6. Żeby lepiej się spocić, a przez to oczyścić organizm, należy biegać w ubraniu.
7. Po biegu należy poleżeć przez okres połowy czasu, który został spożytkowany na bieg.
Nogi należy ułożyć powyżej poziomu serca, aby dać sercu wypocząć.
8. Biegać wieczorem należy w 2 – 3 godziny po jedzeniu.
9. Bieg zawsze powinien przynosić radość a nie zamieniać się w ciężką monotonną pracę.
10. Starajcie się Państwo biegać w samotności. Stan zdrowia i przygotowanie fizyczne są
u każdego człowieka różne, indywidualne.
W grupie rozpoczynający mimo woli zwiększa tempo biegu, co może negatywnie
wpłynąć na zdrowie drugiego.

11. Biegajcie co drugi dzień, to daje maksymalny, uzdrawiający efekt w organizmie.

Chodzenie boso

W odróżnieniu od wszystkich ssaków żyjących na Ziemi, tylko człowiek chodzi na dwóch nogach. Nie jest to wcale przypadek, ponieważ człowiek przedstawia sobą baterię, bieguny której są przeciwne. I tak: górna część ciała i głowa posiadają ładunek dodatni, a dolna część i nogi – ładunek ujemny. Z kosmosu otrzymujemy energię dodatnią, a z Ziemi – ujemną. Im większa wymiana energii, tym odporniejszy i zdrowszy jest nasz organizm.
Człowiek może otrzymywać energię z kosmosu za pośrednictwem prawidłowego oddychania, hartujących zabiegów wodno – powietrznych i pożywienia roślinnego i dlatego powinien dążyć do maksymalnego kontaktu ciała z wodą i powietrzem.
Energię z Ziemi można głównie uzyskiwać poprzez gołe stopy. Hipokrates już pisał: „najlepsze obuwie – to brak obuwia”.

Jak obliczyli specjaliści w naukowych laboratoriach na całym świecie, na stopach znajduje się 72 tysiące zakończeń nerwowych – stąd chodzenie boso jest naturalnym masażem stóp, który jak teraz powszechnie wiadomo, korzystnie wpływa na pracę organów wewnętrznych.
Z chwilą pojawienia się obuwia zmniejszył się kontakt organizmu ludzkiego z ładunkami elektrycznymi Ziemi.
Właśnie na tym polega głównie jedna z przyczyn takich rozpowszechnionych chorób jak bóle głowy, rozdrażnienie, nerwice, choroby wieńcowe, predyspozycje do szybkiego męczenia się i wiele innych.
Często widzi się na ulicach żebrzące małe dzieci rumuńskie, lekko ubrane, przeważnie chodzą boso w deszcz i mróz. Taka choroba jak grypa lub przeziębienie nie dotknie ich nawet wtedy, kiedy wszędzie panuje epidemia grypy.
Nasi pradziadowie i dziadowie nie nosili modnych i pięknych butów na sztucznej podeszwie. Większość swego życia chodzili boso i dzięki temu byli bardziej wytrzymali i zdrowsi niż my.
Jeśli będziemy codziennie pod strumień zimnej wody podstawiać na przemian stopy na 10 –15 sekund, to grypa, przeziębienie i wiele innych chorób nie będzie nam zagrażać.

Przez kontakt gołych stóp z ziemią, organizm pobiera zdrowotną energię. Chodzenie po ziemi, porannej rosie, morskim piachu, śniegu, bardzo mocno ładuje „akumulator” naszego życia.

Uwaga! Bóle w placach, krzyżu, ramionach i mięśniach nóg powstają między innymi przez to, iż wiele kobiet, szczególnie niskiego wzrostu, lubi nosić obuwie na wysokim obcasie i z wąskim czubkiem. Takie obuwie gwałtownie hamuje krwioobieg w nogach, naraża mięśnie golenia i stopy na silne napięcie i szybkie męczenie się, gdyż wysoki obcas zmniejsza powierzchnię podeszwy i ogranicza ruch w stawach stopy.
W wyniku tego przednia grupa mięśni ciała rozciąga się, a tylna ściąga. W ten sposób czyni się gwałt na układzie mięśniowym całego ciała. Michał Tombak /ja również/ nie ma nic przeciwko eleganckiemu obuwiu, ale żeby zrekompensować jego zły wpływ na zdrowie poleca kilka profilaktycznych ćwiczeń, które pomogą amatorkom chodzenia na wysokich obcasach pozbyć się bólu i ociężałości w mięśniach nóg i całego ciała.
Te ćwiczenia są również korzystne dla tych, którzy większą część czasu spędzają na nogach, a także cierpiących na bóle w mięśniach nóg.

1 .Proszę wziąć okrągłą drewnianą belkę o średnicy 5 - 7 cm, pociąć ją tak, by jej
Powierzchnia była chropowata, szorstka, nierówna i kiedy tylko jest czas wolny
Jednocześnie turlajcie ją nogami / najlepiej robić to podczas oglądania telewizji.

2. Proszę wziąć dwie miski, w jednej zimna, w drugiej gorąca woda. Nogi proszę trzymać
w każdej z misek na przemian –najpierw w zimnej, potem w gorącej wodzie po 30 sekund,
kończąc na zimnej.
Potem należy wytrzeć nogi i pomasować stopy i mięśnie łydek.
Taki zabieg sprzyja usuw3aniu zmęczenia, stymuluje naczynia krwionośne, jest wspaniałą
Profilaktyką przeciw żylakom.

3. Siedząc na krześle od czasu do czasu wznosić palce stóp do siebie wykonując obroty
stopami w różnych kierunkach. Pięty w tym czasie powinny być przywarte do podłogi.

I na zakończenie – ci, którzy lekko i często się przeziębiają najpierw powinni zacząć chodzić boso lub w skarpetkach rano i wieczorem po mieszkaniu od 15 do 30 minut.
Codziennie należy zwiększać czas o 10 minut, dopóki nie dojdzie do 1 godziny.

Po miesiącu można zacząć chodzić po ziemi, najlepiej w sadzie, parku, na działce.
Z chwilą pojawienia się jesiennych przymrozków i mroźnych dni, chodzić po szronie /30-60 sek./, a potem po śniegu 1 – 2 minuty..
Po każdym takim hartującym chodzeniu wytrzeć dokładnie stopy do sucha.

Niezależnie od tego ile macie lat zaczynajcie chodzić boso i wtedy każdy dzień będzie wypełniony zdrowiem i radością.



Bydgoszcz, 09 sierpnia 2009r.


Przygotował: Kazimierz Szafranek




 Dodane przez kazimierzszafranek dnia sierpień 10 2009 15:29:47 ˇ 0 Komentarzy ˇ 1878 Czytań Drukuj
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Kazimierz Szafranek
15/09/2014 13:34
!!! Nowa Strona Fundacji Zdrowie i Życie !!! Szanowni Państwo, informujemy iż strona Fundacji Zdrowie i Życie dostępna jest pod adresem: www.zdrowieizycie.eu

kazimierzszafranek
07/11/2013 12:46
Witam serdecznie! Dziękuję za korzystanie z Państwa strony. Proszę mi podpowiedzieć, krok po kroku, jak mam wejść na stronę fundacji, aby coś dodać, coś zmienić. Pozdrawiam Kazimierz Szafranek

Potus
14/05/2013 22:21
Czy forum tu działa ??

lubiefutbol123
02/04/2013 13:20
Dobra [b][url=http://bramy.nete
asy.pl]Brama garażowa[/url][/b] nie jest złasmiley


toltek
20/05/2012 08:17
Witam Pana Jestem stałym słuchaczem audycji Radia bez cenzury. Mam w rodzinie poważny problem dotyczący jaskry. Jeśli znane są panu jakieś metody powstrzymujące chorobę, to bardzo pana proszę o lin

kazimierzszafranek
09/02/2012 18:26
agatagajewska1 Proszę sprecyzować poradę

Pekok
16/12/2011 20:07
powodzenia!

Danuta
19/04/2011 06:55
Bardzo pożądana strona. Czekam niecierpliwie na więcej informacji smiley Pozdrawiam ciepło


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie