Fundacja "ZDROWIE I ŻYCIE" z siedzibą w Bydgoszczy
Strona Główna - Artykuły - Download - Forum - Linki - Kategorie Newsów
Search   
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
FAQ
Forum
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
Galeria
Szukaj
Online
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1,029
Najnowszy Użytkownik: 21RobercikO
TERAPIA NATURALNA - JAK OMINĄĆ ANTYBIOTYKI
TERAPIA NATURALNA - OMINĄĆ ANTYBIOTYKI


Chwyciło cię przeziębienie, grypa, boli cię gardło, kaszlesz, masz zatkane zatoki lub infekcję pęcherza. Są to objawy dostatecznie dokuczliwe, aby zwrócić się do lekarza o poradę. Wiesz przecież z góry, czego możesz od niego oczekiwać – przepisze ci antybiotyk na osiem czy dziesięć dni.
W przypadku niektórych osób lekarstwo to zrobi swoje, choroba zniknie. U innych objawypozostają. A dodatkowo dołączają się do nich, jak to określają lekarze, niepożądane skutkiuboczne zażywania tego lekarstwa. U jeszcze innych wynikiem takiego leczenia jest zauważalne pogorszenie stanu zdrowia, być może nawet przejście infekcji w stan przewlekły.Najmniej szczęścia mają ci, którzy wpadają w niekończący krąg zażywania jednego po drugim i coraz to nowych rodzajów silniejszych antybiotyków.
Zadajemy sobie pytanie dlaczego tak się dzieje? Wydaje się, że możemy dopatrzeć się tu kilku przyczyn. Przede wszystkim należy stwierdzić, że każdy organizm jest inny, stąd niemożna „karmić” każdego organizmu antybiotykami, a często na to samo schorzenie, takimi
samymi. Po drugie lekarstwa te stosuje się nawet w chorobach wirusowych, o których tu również mówimy, a które nie wymagają leczenia antybiotykami.

W naszym kraju, i nie tylko, antybiotyki przepisywane są w przerażających ilościach. Recepty
na antybiotyki wypisują położnicy i ginekolodzy, interniści i laryngolodzy. Coraz więcej lekarzy pediatrów sięga po receptę zawierającą antybiotyki – w celu zwalczenia coraz to bardziej skomplikowanych schorzeń u dzieci.
Najprościej jest leczyć antybiotykami, bo one działają szybko, nie zawsze skutecznie, ale przy
tej okazji niszczą cały nasz organizm. Jak można leczyć pacjenta innymi medykamentami i jeszcze w dłuższym okresie czasu, a może jeszcze należałoby stosować profilaktykę?
Czy lekarz może tak wiele czasu poświęcać choremu człowiekowi?, no chyba, że się z…….

Rozrzutne szafowanie antybiotykami ma swoją nie tylko materialną cenę – jest nią również rosnąca suma ludzkiego cierpienia.
Najgorszą stroną tej sytuacji jest fakt, iż coraz więcej lekarzy uważa obecne metody stosowania antybiotyków nie tylko za zbędne, lecz zgoła szkodliwe dla pacjentów.
Tysiące pacjentów zgłaszających się do lekarza ze zwykłym przeziębieniem, niepotrzebnie dostaje recepty na któryś z antybiotyków. Antybiotyki są nieskuteczne w przypadku przeziębienia czy bólu gardła, ponieważ są one infekcją wirusową, o czym każdy lekarz wie. Lekarze każdego dnia przyjmują co najmniej kilku pacjentów, u których uczulenia pojawiły się lub pogorszyły bezpośrednio po zażyciu serii antybiotyków. Badanie naukowe wykazały, iż antybiotyki, którymi leczy się infekcję dróg oddechowych, są przyczyną infekcji układu moczowego.
Antybiotyki niszczą florę pochwy, powodując rosnącą podatność pacjentek na infekcję pochwy, na przykład spowodowane drożdżakiem.
A co najważniejsze – antybiotyki osłabiają pracę układu odpornościowego, uszkadzają strukturę tego układu i hamują jego funkcje. Sprawnie działający układ odpornościowy organizmu / nadrzędny cel powstającej Fundacji "ZDROWIE I ŻYCIE"” / spowoduje w konsekwencji, że będziemy się cieszyć przez długie lata dobrym zdrowiem.

Nikt nie może zanegować faktu, iż antybiotyki ocaliły wiele ludzkich istnień, lecz liczni przedstawiciele władz medycznych uważają, iż bezpardonowa wojna wydana przez lekarzy mikrobom, nie pozostaje bez ofiar. Tak to prawda, ale stosujmy antybiotyki wtedy, kiedy są naprawdę niezbędne. Niektórzy mówią wprost, iż w niezliczonych przypadkach ryzyko zastosowania antybiotyków przerasta ewentualne korzyści.

Tak jak już wcześniej pisałem, człowiek powinien zadbać o swoje zdrowie sam. Poniżej będę chciał przekazać Państwu kilkadziesiąt sposobów – wskazówek na podniesienie odporności organizmu. Stosując te zasady możemy ominąć antybiotyki, a uczynimy to poprzez zmianę stylu naszego życia, który w konsekwencji przyczyni się do poprawy zdrowia naszego społeczeństwa.

Sposoby te możemy podzielić na kilka sfer:

1. Nastrój, stan umysłu i emocje.

• Pracuj nad zwiększeniem swoich zasobów optymizmu – myśl pozytywnie. Myślący pozytywnie – to człowiek o zdrowym układzie odpornościowym, który rzadziej choruje a różnego rodzaju choroby, w tym również na zakaźne i nie daje się przytłoczyć tresującymi wydarzeniami i doświadczeniami życiowymi.

• Strzeż się cynizmu i uczucia wrogości. Jeśli zauważysz, że reagujesz wrogością na spotykające cię wydarzenia, zatrzymaj się, weź głęboki oddech i wsłuchaj się w reakcje własnego organizmu. Ludzie hołubiący uczucia wrogości, cynizmu i podejrzliwości należą do grupy o wyższym o cztery do siedmiu razy od przeciętnego wskaźnika śmiertelności.

• Naucz się dawać wyraz emocjom i uczuciom. Tłumienie gniewu, smutku, żalu czy innych emocji prowadzi do tłumienia odporności organizmu. Wszyscy doświadczamy smutku i gniewu i musimy umieć wyrazić te uczucia w zdrowy i naturalny sposób. Tłumiony gniew może stać się pośrednią przyczyną częstszych chorób.

• Sprawuj kontrolę. Jeśli znajdziesz się w sytuacji, która wydaje się być poza twoją kontrolą, znajdź w niej jakieś szczegóły, na które masz jakiś wpływ. Poczucie kontroli wydaje się wspomagać układ odpornościowy w jego sprawnym funkcjonowaniu.

• Znajdź w sobie chęć proszenia o wsparcie przyjaciół czy osób bliskich i naucz się je przyjmować.

• Odnajdź w sobie poczucie znaczenia i celu związków osobistych, pracy i zwykłych codziennych zajęć.

• Prowadź dziennik swoich uczuć, szczególnie w okresach kryzysu, ważnych wydarzeń życiowych. Poprawia to sprawność układu immunologicznego, co można potwierdzić niezależnymi badaniami laboratoryjnymi jeszcze w sześć tygodni po przerwaniu zapisów.

• Jeżeli dopadnie cię depresja, zwróć się do profesjonalisty. Wyszukaj w swym otoczeniu ludzi, którym możesz zaufać.

• Śmiej się, ile możesz. Oglądaj komedie, czytaj humoreski, spotykaj się z ludźmi, którzy potrafią żartować i wygłupiać się. Spróbuj dostrzec samokrytyczną stronę życia.

• Zacznij myśleć o sobie jako o zdrowym człowieku. Wysoko ceń sobie swoje zdrowie. Tacy ludzie żyją dłużej i czują się lepiej. Nie znaczy to, iż miałbyś świadomie lekceważyć czy pomniejszać wagę swoich rzeczywistych problemów zdrowotnych lub zaprzeczać ich istnieniu.

• Weź kontrolę nad swym zdrowiem we własne ręce. Nie polegaj na lekarzach. Korzystając z ich usług, próbuj ułożyć wasz wzajemny stosunek na płaszczyźnie równości i autonomii. Znajdź lekarza, który podziela twoje poglądy na sprawy zdrowia i opieki medycznej. Łatwiej ci będzie zaufać jego lub jej poradom i postępować zgodnie z nimi. W tego rodzaju związku istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że lekarz zareaguje negatywnie na twoje pytania i wątpliwości.


2. Tryb życia

• Regularnie uprawiaj gimnastykę, nawet jeśli ma to tylko oznaczać codzienny półgodzinny spacer. Pamiętaj, że dzieci również potrzebują ruchu i aktywności fizycznej. Ludzie uprawiający gimnastykę lub sport w sposób umiarkowany są odporniejsi na infekcje. Wybierz taką formę aktywności, jaka ci sprawia przyjemność.

• Dotykaj życia – dosłownie. Częściej dotykaj współmałżonka. Dotykaj i obejmuj swoje dzieci w ciągu codziennych zabaw. Przepadają za tym, szczególnie niemowlęta.

• Zapewnij sobie odpowiednią dawkę światła słonecznego, szczególnie jeśli pracujesz w pomieszczeniach zamkniętych przy sztucznym świetle. W słoneczne dni wychodź na spacery. Często wystarczające jest wystawienia na słońce rąk i twarzy, lecz jeszcze lepsze są kąpiele słoneczne całego ciała. Unikaj nadmiernego
nasłonecznienia podczas miesięcy letnich.

• Jeśli palisz papierosy, cygara czy fajkę - przestań. Jeśli masz w domu palacza, zachęć go do rzucenia nałogu. Palacze i bierni palacze częściej padają ofiarą chorób dróg oddechowych.

• Jeśli jesteś pracoholikiem, zatrzymaj się. Zrób przerwę, zastanów się i poszukaj odpowiedzi na pytanie, co powoduje obsesję pracy? Zacznij wąchać kwiatki.

• Ogranicz godziny spędzane przed telewizorem. Nawyk oglądania telewizji przyczynia się do gnuśnego trybu życia, otyłości i złego odżywiania. Pochłania to czas, który mógłbyś poświęcić rodzinie i przyjaciołom oraz rozmyślaniom, próbą wglądu w siebie. Programy telewizyjne ugruntowują w tobie przekonanie, że świat jest pełen przemocy i podstępu w większym stopniu, niż jest taki naprawdę.

• W porze zimowej codziennie nacieraj ciało olejkami eterycznymi lub dodawaj je do kąpieli. Aktywne biologiczne składniki tych substancji wzmacniają barierę odpornościową i pomagają zapobiegać chorobom zakaźnym.

• Codziennie módl się lub medytuj.

• Pij umiarkowane ilości alkoholu lub nie pij go wcale.

• Unikaj nadużywania lekarstw przepisywanych na receptę.

• Unikaj używania nielegalnych leków i narkotyków.

• Wysypiaj się. Większość ludzi potrzebuje od sześciu do ośmiu godzin nieprzerwanego nocnego snu. Pożyteczna bywa krótka drzemka popołudniowa, o ile nie zakłóca wypoczynku nocnego.

3. Prawidłowe odżywianie.

• Zmniejsz ilość oczyszczonego cukru w twoim jadłospisie. Nadmiar cukru możespowolnieć działanie układu odpornościowego.

• Zredukuj spożycie tłuszczów / chyba, że już stanowi ono mniej niż 20% ogólnej liczby pobieranych w pokarmach kalorii /. Unikaj margaryny i tłuszczów uwodornionych / oleje /. Jeśli badania wykazały u ciebie wysoki poziomtrójglicerydów, dołóż starań, by go obniżyć. Podwyższony poziom tłuszczów wekrwi może pociągnąć za sobą spowolnienie reakcji układu odpornościowego.

• Zwiększ spożycie formy omega – 3 niezbędnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, jakie zawiera olej lniany i tran /szczególnie łososia, makreli, śledzia, sardynki i pstrąga/. Możesz również łykać codziennie jedną kapsułkę oleju z wiesiołka, zawierającego kwas omega – 6 – gamma linolenowy. Zawsze stosuj dodatkowo dawki witaminy E / 50-400 mg / równolegle z preparatami zawierającymi te tłuszcze.

• Unikaj białego pieczywa i produktów z mąki oczyszczonej. Brakuje w nich podstawowych składników odżywczych, wspomnianych w poprzednim punkcie. Ponadto białe pieczywo jest zawsze wypiekane na drożdżach piekarskich, które powodują procesy gnicia i fermentacji w układzie pokarmowym.

• Dbaj o to, by w twoim jadłospisie znalazł się błonnik – znajdziesz go w owocach, warzywach, orzechach i nasionach, warzywach strączkowych i całych ziarnach zbóż, w otrębach. Są to jednocześnie pokarmy bogate w witaminy i minerały.

• Zmniejsz spożycie ciasta drożdżowego, pączków, frytek cukierków, opiekanych i smażonych kurczaków i innych potraw zawierających kwasy tłuszczowe o strukturze trans. Nadmierne ilości prowadzą do spowolnienia reakcji układu odpornościowego.

• Jadaj większą ilość małych posiłków dziennie, zamiast trzech głównych. Taka praktyka lepiej sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu układu pokarmowego i całego organizmu.

• Zmniejsz ilości wypijanej kawy. Wypróbuj rozmaite dostępne na rynku rodzaje herbat ziołowych i owocowych.

• Zmniejsz ilość wypijanych napojów sztucznie słodzonych i barwionych. Potrafią one spowodować „ wyciekanie „ wapnia i magnezu z organizmu.

• Żyj zgodnie z naturalnym rytmem ciała. Jedz, gdy poczujesz się głodny. Nie pozwól, by rytmem twoich posiłków rządził zegar. Spróbuj posilać się bez akompaniamentu radia, telewizji czy towarzystwa gazety.

• Dbaj o urozmaicenie jadłospisu, by uniknąć monotonii i znużenia. Spożywanie codziennie tych samych potraw może spowodować nietolerancje na określone potrawy.

• Jeżeli masz problemy zdrowotne, spróbuj zastanowić się, czy nie są one spowodowane złym odżywianiem. Pamiętaj, że alergia nie jest wszechobecną przyczyną, lecz może być przyczyną wszystkiego.

• Codziennie zażywaj w czasie posiłków multiwitaminę. Nie powinna ona zawierać sztucznych barwników i środków konserwujących ani jakichkolwiek pochodnych pszenicy, kukurydzy, soi, nabiału i innych pokarmów wywołujących reakcje uczuleniowe u ludzi szczególnie wrażliwych.

• Codziennie zażywaj dodatkową dawkę witaminy C. Zacznij od tysiąca do dwóch tysięcy miligramów.


• Przyjmuj dodatkową dawkę antyutleniaczy w rodzaju beta – karotenu, witaminy E i selenu. Pełnią one ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego.

• Nie pozwól, by opanowała cię obsesja prawidłowego odżywiania. Owszem zrównoważony i zdrowy sposób odżywiania jest ważny dla utrzymania dobrego stanu zdrowia, lecz ciągłe zamartwianie się, czy postępujesz odpowiednio,zniweluje część twoich osiągnięć.

• Od czasu do czasu pozwól sobie na ulubiony przysmak. Jeśli postępujesz ściśle według powyższych wskazówek, zasługujesz na nagrodę. Sztywny rygor i całkowite wyrzeczenie, to niedokładnie to, o co chodziło – nawołuję jedynie do życia pod sztandarem umiarkowania i równowagi.

4. Życie towarzyskie

• Znajdź sobie towarzystwo o tych samych, co i ty, zainteresowaniach. Bliskie więzy towarzyskie są ważne dla utrzymania odporności na choroby.

• Dbaj o swoje związki osobiste. Osoby utrzymujące bliskie związki mają zdrowy układ odpornościowy. Żyjący w izolacji są bardziej podatni na choroby, które trwają u nich zazwyczaj dłużej i mają ostrzejszy przebieg.

• Baw się i jeszcze raz – baw. Im mniej się bawimy, tym bardziej ponury i poważny staje się świat. Zabawa to niezbędny środek do osiągnięcia dobrego samopoczucia i zdrowia.

• Zaplanuj cotygodniowy wypad wspólnie z żoną / mężem / lub partnerem/partnerką. Osobno zorganizuj wypad z dziećmi, którym poświęcisz w tym czasie całą swoją uwagę.

• Wyjedź na urlop. Nie musi to być daleka podróż, chodzi o zmianę otoczenia.

5. Życie duchowe.

• Podziękuj za dary, które otrzymujesz. Przed posiłkiem zmów modlitwę. Pomódl się przed nocnym spoczynkiem. Podziękuj za błogosławieństwa, które przyniósł dzień. Te wskazówki stanowią nieodłączną część każdej religii.

• W kłopotach szukaj pocieszenia w modlitwie i medytacji.

• Poproś innych, by modlili się za ciebie, gdy zachorujesz. Módl się za siebie w czasie choroby i zaufaj pomocnej sile twej modlitwy.

• Niezależnie od wyznawanej religii uczyń wysiłek by zrozumieć sens i znaczenie religijnych rytuałów. Bierz w nich udział, świętując swego Boga.

• Unikaj nieustępliwości. Nieustępliwość i niezdolność do elastyczności w sprawach wiary może przenieść się na układ odpornościowy, pozbawiając go elastyczności i zdolności adaptacji do nowych warunków. Pamiętaj, że sztywne reguły życia prowadzą do przedłużającego się i ostrzejszego przebiegu infekcji.

6. Gdy czujesz, że choroba się zbliża

• Znajdź czas na dodatkowy wypoczynek. Zaniedbanie tej wskazówki zemści się wolniejszym powrotem do zdrowia i przedłuży chorobę. Nie leż jednak jak pień przez cały dzień.

• Natychmiast wyeliminuj z jadłospisu wszelkie nic nie warte „gotowce” i „chłamowate” produkty spożywcze.

• Wyeliminuj z jadłospisu produkty mleczne.

• Wyeliminuj z jadłospisu cukier / chyba, że chodzi o dziecko cierpiące na ostrą formę biegunki; w tym przypadku należy postępować zgodnie ze specjalnymi zaleceniami /.

• Zwolnij tempo. Zredukuj ilość spraw do załatwienia, weź trochę wolnego albo zwolnij się wcześniej z pracy. Nie bądź męczennikiem obowiązku. Spróbuj w tym okresie obniżyć poziom stresu, w jakim żyjesz.



• Zacznij zażywać dodatkowe dawki witaminy C, cynku i innych składników odżywczych.

• Zacznij zażywać wyciąg z jeżówki purpurowej / echinacea, rutinacea /. Znakomicie wzmacniają barierę odpornościową.

• Wybierz preparat homeopatyczny najlepiej odpowiadający objawom twej dolegliwości. W ten sposób przyspieszysz wybuch, rozwój i koniec choroby.

• Dokonaj oceny swego życia. Czy choroba jest sygnałem twojego ciała, które prosi o zwolnienie tempa lub otoczenie go większą troską? Czy mówi, że nie zaspokajasz w wystarczającym stopniu swoich podstawowych potrzeb?

• Nie polegaj na lekarzu, że rozwiąże za ciebie wszystkie problemy zdrowotne. To ty jesteś swoim uzdrowicielem. Weź we własne ręce odpowiedzialność za swój stan zdrowia. Korzystaj z usług lekarza w zakresie rozpoznania choroby i udzielenia specjalistycznej porady, lecz czyń to z pełną rozwagą.

• Medytuj stosując techniki głębokiego oddychania.

7. Środowisko, w którym żyjesz

• Ogranicz ilość syntetyków, którymi posługujesz się w codziennym życiu.

• Dokonaj okresowo oczyszczenia metabolicznego. W wielu przypadkach wystarcza to, aby ożywić słabe i spowolnione reakcja odpornościowe.

• Jeżeli cierpisz na przewlekłe dolegliwości czy nawracające stany zakaźne, być może masz organizm zatruty toksynami. Postaraj się o wykonanie odpowiednich badań pod kontrolą lekarza zaznajomionego z medycyną środowiskową. Istnieją badania krwi i moczu, za pomocą których możesz ustalić, czy organizm bez jej wiedzy nie został wystawiony na działanie szkodliwych substancji.

• Jeżeli pracujesz w zawodzie, który naraża cię na kontakt ze związkami chemicznymi, regularnie kontroluj stan zdrowia i rozważ celowość wykonania kontrolnych badań krwi i moczu na obecność toksyn w organizmie.

• Unikaj syntetycznych produktów higieny osobistej.

• Zażywaj dodatkowe dawki witamin i minerałów, szczególnie witaminy C i E, beta – karotenu i selenu. Nie zapomnij o dodatkowych dawkach cynku i magnezu.

• Stosuj ziołowe preparaty chroniące wątrobę – na przykład wyciąg z mleczka nasion z ostu.

• Pij wodę oczyszczoną w filtrach węglowych i za pomocą procesu osmozy zwrotnej, szczególnie wtedy, gdy w twojej okolicy ujęcia wodociągowe narażone są na kontakt ze związkami chemicznymi.

• Noś rękawice i odzież ochronną przy zajęciach z substancjami toksycznymi w domu i w pracy. Uwaga ta odnosi się również do użycia popularnych środków chemicznych do pielęgnacji trawnika czy robót ogrodniczych.


Nie jedz zbyt wiele tłuszczów, oszczędnie z solą, trzy razy w tygodniu gimnastyka, nie pal, nie pij i tak dalej i tak dalej. W życiu codziennym osacza nas sieć zakazów i nakazów. Lekarze zamienili się w doradców w kwestii wyrażania ryzyka w sprawach zdrowia, podobnie jak prawnicy są doradcami w kwestii wyrażania ryzyka w innych dziedzinach życia.

A przecież utrzymywanie dobrego zdrowia nie musi być aż tak poważnym zajęciem. Odradzam ci fanatyzm zdrowotny. Nie namawiam, abyś przy podejmowaniu każdej decyzji rozważał, jak wpłynie ona na twoje zdrowie. Nie sugeruję również, byś uczynił zdrowie jedynym tematem swoich codziennych rozmówek towarzyskich.

Praca nad utrzymaniem zdrowia powinna stanowić dodatkową korzyść na drodze samorozwoju i odkryć czynionych w sferze osobistej filozofii życiowej, w której zdrowe odżywianie harmonizuje ze zdrową postawą emocjonalną i duchową z udziałem w zdrowych rozrywkach i przyjemnościach oraz pielęgnowaniem zdrowych nawyków życiowych.
Nie zawsze ludzie przestrzegający zasad są ludźmi o żelaznym zdrowiu, a ludzie ich nie przestrzegający, nie zawsze nieprzerwanie chorują.

Poważnie potraktuj swoje zdrowie, lecz zamień w przyjemną zabawę otaczanie go dbałością.



Bydgoszcz, 1 czerwiec 2009r.



Opracował: Kazimierz Szafranek`
 Dodane przez kazimierzszafranek dnia czerwiec 16 2009 20:55:36 ˇ 0 Komentarzy ˇ 1563 Czytań Drukuj
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Kazimierz Szafranek
15/09/2014 13:34
!!! Nowa Strona Fundacji Zdrowie i Życie !!! Szanowni Państwo, informujemy iż strona Fundacji Zdrowie i Życie dostępna jest pod adresem: www.zdrowieizycie.eu

kazimierzszafranek
07/11/2013 12:46
Witam serdecznie! Dziękuję za korzystanie z Państwa strony. Proszę mi podpowiedzieć, krok po kroku, jak mam wejść na stronę fundacji, aby coś dodać, coś zmienić. Pozdrawiam Kazimierz Szafranek

Potus
14/05/2013 22:21
Czy forum tu działa ??

lubiefutbol123
02/04/2013 13:20
Dobra [b][url=http://bramy.nete
asy.pl]Brama garażowa[/url][/b] nie jest złasmiley


toltek
20/05/2012 08:17
Witam Pana Jestem stałym słuchaczem audycji Radia bez cenzury. Mam w rodzinie poważny problem dotyczący jaskry. Jeśli znane są panu jakieś metody powstrzymujące chorobę, to bardzo pana proszę o lin

kazimierzszafranek
09/02/2012 18:26
agatagajewska1 Proszę sprecyzować poradę

Pekok
16/12/2011 20:07
powodzenia!

Danuta
19/04/2011 06:55
Bardzo pożądana strona. Czekam niecierpliwie na więcej informacji smiley Pozdrawiam ciepło


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie